Monday 23 September 2013

KENGURU- Kereta OKU ini sepatutnya dijual murah2 jer dkt MALAYSIA :D

Hai dan assalamualaikum.. Selamat petang isnin..hari ni hari yang sangat menggembirakan hati aku kerana apa? kerana aku telah mendapat saman paking kereta buat kali ketiga hauhauahu..

kihkuhkih xde kene mengena dgn tajuk entry kali ni :D... kali ni punya entry berkisarkan tentang kenderaan utk golongan orang OKU... Aku cukup suka bila ada syarikat yang berjaya membuat kereta sebegini untuk golongan OKU... Yelah aku asyik tgk golongan2 ini masih lagi tidak dapat berdikari kerana kekurangan upaya mereka..

Bagi aku kereta ini dapat memudahkan bagi mereka untuk bergerak ke sana dan ke sini tanpa bantuan orang lain.. mereka pun hendak juga hidup berdikari, tidak mau menyusahkan orang lain..\

Kenguru ialah sebuah kenderaan mesra bagi OKU yang menggunakan kerusi roda... Ianya dicipta di Hungary... kenderaan elektrik ini telah dilengkapi dengan pintu belakang yang memudahkan golongan
OKU ini utk keluar masuk kedalamnya..

Semua controller boleh diakses dkt bahagian stereng kereta tersebut... Hanya 48 KM Sejam dah cukup dah bagi mereka untuk bergerak ke sana ke mari tanpa bantuan orang lain... cuma kenderaan ini boleh bergerak sejauh 60 KM sahaja maksimum.. lepastu cas lah balik :D




nampak kan betapa ohsemnya kenderaan ni




No comments:

Post a Comment